Ihmisiä ja ideoita

08.02.2017

Ajattele vastaanottajaa

Pasi Sillanpää

Varsin usein käy niin, että artistin mielikappale on eri kuin yleisön ja elokuvantekijän oma suosikkielokuva toinen kuin katselijoiden. Sama sääntö koskee melkein kaikkea mitä teemme. Oma makumme voi olla hyvin erilainen kuin suuren yleisömme.

Jos viesti ei herätä mitään tunnetta vastaanottajassa, hän ei muista sitä huomenna, eikä kerro siitä muille. Oikeaan aikaan jaetun koukuttavan sisällön leviäminen voi olla tuhatkertaista väärään aikaan ja liian asiallisesti laadittuun sisältöön nähden. Ilman tunnetta ei tapahdu juuri mitään. 

Yksittäisen asian perillemenoon saatetaan tarvita 15 – 20 toistoa. Eli niin monta kertaa pitää asiasta kertoa joko suullisesti, kirjallisesti tai kuvalla. Kirjoitetusta tekstistä jää usein mieleen korkeintaan 10 %.

Kun viestintä ei enää ole vain tiedon lähettämistä paikasta toiseen, vaan monikanavaista kommunikaatiota moneen suuntaan, on ensiarvoisen tärkeää ymmärtää, mitkä asiat saavat ihmiset kiinnostumaan, innostumaan ja toimimaan.

Näitä asioita käsittelemme tiistaina 14.2 klo 7.30 järjestettävässä Kuudes Taso aamiaistilaisuudessa. Ilmoittaudu mukaan. Osoitteena Bulevardi 30 B, Kenno Lounge

Ei112

kommentit